WARSZTATY ARTYSTYCZNO-MULTISENSORYCZNE
Postrzeganie zmysłowe stanowi warunek rozumienia, rozwoju i uczenia. Oddychamy, czujemy, poruszamy się, wąchamy, smakujemy, patrzymy i słuchamy. Zmysły dostarczają nam informacji o otoczeniu, budują podstawową wiedzę, która zapewnia nam bezpieczeństwo i umożliwia kształtowanie własnego życia. Proponujemy sposoby, w jakie możemy nauczyć uwrażliwiać swoje zmysły poprzez zabawę na różnorodnym, naturalnym materiale edukacyjnym. Celem prowadzonych zabaw i ćwiczeń stymulujących zmysły jest m.in.:
- budzenie ciekawości, radości eksperymentowania,
- rozwijanie zdolności postrzegania,
- poprawa precyzyjności ruchowej,
- rozwijanie wrażliwości dotykowej,
- usprawnianie koncentracji i orientacji
- zmniejszenie lęku przed dźwiękami nieznanymi
- gromadzenie doświadczeń węchowych
SENSOPLASTYKA
Sensoplastyka to zajęcia, które doskonale wpływają na rozwój mózgu małego człowieka i pobudzają wszystkie jego zmysły. Poznawanie, porównywanie, wąchanie, dotykanie wpływa na rozwój kreatywności, twórczości. Mózg ma większa umiejętność złożonego myślenia. Nasze zajęcia mają na celu rozwój zdolności manualnych, trening koordynacji wzrokowo-ruchowej, wzmacnianie małej motoryki. W trakcie warsztatów będziemy pobudzać wszystkie zmysły dziecka poprzez kolorowe makarony, ziarna, sypkie mąki, ciecze i wiele innych. Każde nasze zajęcia będą inną przygodą.
ZAJĘCIA MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE WG PEDAGOGIKI MARII MONTESSORI
Rodzicu, jeżeli zastanawiasz się:
- jak rozbudzić w dziecku ciekawość świata?
- jak pomóc mu lepiej poznać siebie, swoje pasje i ograniczenia?
- jak rozwijać umiejętność właściwego doświadczania sukcesów i przeżywania porażek?
- jak rozwijać zainteresowania i mocne strony?
sprawdź naszą ofertę zajęć matematyczno-przyrodniczych zaprojektowanych zgodnie z założeniami pedagogiki montessoriańskiej. Podczas zajęć dzieci uczą się i poznają świat poprzez wszystkie pięć zmysłów – samodzielnie wykonują doświadczenia, aktywnie uczestniczą w eksperymentach, grach i zabawach z wykorzystaniem tzw. „pomocy rozwojowych”, pod okiem doświadczonych nauczycieli – pedagogów metody Montessori. Podczas zajęć matematyczno-przyrodniczych dzieci:
- zdobywają wiedzę, kompetencje, umiejętności i doświadczenie poprzez własną spontaniczną aktywność, według indywidualnych możliwości i własnego tempa,
- wykształcają umiejętności pracy indywidualnej i zbiorowej,
- uczą się od siebie,
- nabierają wprawy w umiejętności pracy w ciszy,
- uczą się dokładności i systematyczności podczas działania,
- nabywają wiedzę, umiejętności i kompetencje do dalszej nauki,
- są traktowane z życzliwością, uwagą i otaczane indywidualną opieką nauczyciela.
ZAJĘCIA “DLA MAM I MALUCHÓW”
Zajęcia sensoryczno-artystyczne, gry i zabawy pod przewodnictwem nauczyciela- animatora, podczas których „mali odkrywcy” pod opieką rodziców, dziadków, czy też innych bliskich osób rozwijają swoje umiejętności i doświadczają rzeczy znajdujące się w otaczającym je świecie. Uczestnictwo w zajęciach to okazja do spędzenia czasu z dziećmi w sposób kreatywny i twórczy w życzliwej i sprzyjającej atmosferze. To również doskonałe miejsce do przełamywania dziecięcych nieśmiałości i lęków oraz nauki norm i zachowań społecznych.